Iteratie op het originele idee
Door het kind in rechte lijnen te laten bewegen moeten we rekening houden met draaien, de schroefrichting van het stijgmechanisme... Het is dus veel logischer het kind rondjes te laten draaien.
De plank kan dan op een horizontale staaf verbonden zijn die naar het centrum van de cirkel gaat. In het centrum kan de ouder de beweging doen.
In de plank zit dan een tandwiel mechanisme die iedere keer als hij de tandbaan voorbij gaat, het bord doet stijgen d.m.v. een schroef. Wanneer het bord voorbij de tandbaan is, zakt deze door de zwaartekracht.
Ook de rail kan gewoon in de baan. Door een staaf kan dan de hoek van van het bord ten opzichte van de raaklijn van de cirkel aangepast worden.
De plank kan dan op een horizontale staaf verbonden zijn die naar het centrum van de cirkel gaat. In het centrum kan de ouder de beweging doen.
In de plank zit dan een tandwiel mechanisme die iedere keer als hij de tandbaan voorbij gaat, het bord doet stijgen d.m.v. een schroef. Wanneer het bord voorbij de tandbaan is, zakt deze door de zwaartekracht.
Ook de rail kan gewoon in de baan. Door een staaf kan dan de hoek van van het bord ten opzichte van de raaklijn van de cirkel aangepast worden.
Reacties
Een reactie posten